Ensam

Jag känner mig ensam. Det har jag alltid gjort. Mest ensam känner jag mig i folksamlingar. men pckså på vanligt sätt, alltså ensam utan andra i närheten. Jag är inte tillräckligt social eller utåtriktad för att lyckas skaffa mig nya vänner. Det hela är en rätt inrutad historia, och den är trygg. Jobb, familj, "hobbies". Så jovisst, det är klart är nätet attraherar, det är lätt att flyta in dit, tid går, det blir lätt en känsla av gemenskap. och säkert är det därför jag dras till olika ocmmunities. Men eftersom den inte kan ersätta den verkliga världen för mig (jag är inte tillräckligt nördig) så tappar jag intresset och gör åt annat efter en tid. Och sen ut på nätet igen.
Så vad är det jag vill ha? Får jag inte ut tillräckligt av livet? ÄR jag ännu en gnällspik med klagovisa på nätet istället för en kväll framför TV:n som idé om nåt kul? Hm. Det tål att tänka på.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

förlorade översättningar

Misslyckade

Doft