Sista veckan

på ett år som jag tänkte skulle innehålla dagliga blogginlägg, om sånt som låg mig nära om hjärtat. det började bra, liksom många andra nyårslöften. sen blev det stopp. trots att jag satt in en påminnelse till mig själv via 43things.com, som var sjätte månad (eller nåt) skickar epost från mig själv med frågan hur det går med mitt bloggande. Istället har det blivit facebook och delvis twitter. men det är inte samma sak. bloggande är ändå något unikt, den har en helt egen ton. och min tanke var att undersöka om jag kunde skriva om sånt som kändes viktigt för mig. mer som terapi än något annat. och lite för att testa gränserna. därför blev språket svenska, det var mer jag, än den engelska som jag annars mest bloggar på.
nu för tiden hamnar ju det mesta på alla ställen samtidigt, så att fb twitter och bloggarna delar med sig av sitt innehåll. en tid kändes det som en fins sak, ett sätt att spara tid. men nu vet jag inte, det blir lite översvämnining, om du vet vad jag menar.
Nu är klockan ett sexton, normalt sett den bästa tiden för att skriva, men jag har lilla stjärna som väntar på mig, och det drar. och så är det en lång dag imorgon. det gäller att portionera ut sina gracer, eller hur?
Godnatt världen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter balladen

Misslyckade

förlorade översättningar