Solresa

Jag far österut. Destination Kotka, och en föreläsning om Filmen - en döende konstart?, som jag ska hålla på Pohjola-Norden.
Genast efter Borgå börjar skyltarna komma på ryska. Och de blir fler. Det är som att gradvis hamna i Ryssland, det känns märkligt. Rekkarallyt styr utbudet, så det är inte svårt att förklara, men det känns fortfarande rätt speciellt. Detta och full volym på musiken samtidigt som solen går ner bakom mig gör Finland mycket vackert. Jag känner och ser hur mycket det finns att berätta. Hur många historier som ligger här, och som väntar på att putsas av och spelas upp. Jag börjar fantisera om alla möjliga berättelser. En monolog, "Jag trodde det skulle bli bättre när barnet kom..", hjärnan surrar av tankar. Härligt.
Johanni

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter balladen

Misslyckade

förlorade översättningar