Lögnare

Har inte sett LiarLiar, men blev intresserad efter att ha sett Kobra ikväll. Kommer ihåg "Vi skulle vara vänner för evigt" där huvudpersonerna plötsligt säger vad de egentligen tänker på. Och hur hopplöst skulle det inte vara att försöka leva så. Livet är fyllt av små vita lögner. Gör det mig till lögnare, eller till omtänksam?. Jag ser lögner överallt, i mig och runt mig. Jag tänker inte speciellt på dem, jag tar dem väl för givna.
Jag trodde på total och fullständig ärlighet i allt, alltid. Det hör säkert till. Du har väl också, eller? Frågan är vad som händer sen. Förnekelse, new age, sprit, annan flykt, eller att klara av att se sig själv i spegeln trots allt. Och tänkte, jag är inte värre än de andra. Räcker det? Är det nog? Liksom drömmen att bli något, slå världen med häpnad, den där drömmen som inte blev. Hur hanterar jag den? Samma val som inför frågan om att möta mig själv.
Jag skriver och suddar ut här. Censurerar? Eller processar något svårt. Kanske lite av båda.
Dags för drömspår
Johanni

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter balladen

Misslyckade

förlorade översättningar